Drömmen om storfisk   •   Underbar skärgårdsmiljö   •   enkelt och problemfritt   •   God mat

070-220 32 83

Tillgänglig 24/7

jhfiske@hotmail.com

Frågor och bokningar

Guidade fisketurer kring Singö / Östhammar i närheten av Stockholm.
Perfekt för företagsevent och privatpersoner

Blogginlägg:

Norrlandsfiske

Här kommer en liten uppdatering om mitt fiske från Norra sverige. Min tanke var att jag skulle stanna till vid Loviken utan sundsvall för att fiska gädda en dag men tyvärr så regnade den dagen bort så det var ej någon fiske där då . Så i stället så åkte jag med familjen vidare till sommar stugan som ligger på Malmön i Örnsköldsviks skärgård.

Jag hade pratat tidigare på sportfiskemässan med Johan Arnlöf från team jiggar.nu att vi skulle ut och fiska när jag koma upp .Som sagt och gjort så betände vi oss en dag att åka ut efter mycket skrivande till varandra,Dt vart en söndagen den 23.e juli som äntligen skulle fiska . Äntligen så skulle det bli gäddfiske i ö-viks vatten efter att man har hört så mycket gott om bäddfisket där .

Väl på söndag morgon så ringer kl ocean 07,00 och man hoppar ur sängen pigg som en mört, man ska ju ut och fiska. Klockan tickar på efter att man har ätit frukost så blir det dags att ta sin lilla jula båt för att åka in till fastlandet och möta upp Johan.

Jag åker med bilen till platsen som Johan och jag har bestämt för att mötas på runt klockan 9, Han står redan där men sin nya båt Som en TRACKER Pro 175 team . Det var ett glatt mötande ,senast vi träffades var det på 24 h gäddtävlingen i Mariefred 1 månad sedan., Ja vi har ju trefats på mässan också en en hel eftersom vi båda två stod i Jiggar.nu monter och sålde fiske beten då

Jag hoppar in Johans bil och vi far till hans berömda vatten , Väl inne inne i bilen så frågar jag om gäddfisket är nu dessa vatten och han säger att det är lite trögt nu . Så jag skratta lite för mig själv och frågar om på skämt att en 60-70 gäddor kan vi väl ta. Svaret jag får tillbaka på allvar är att det siktar vi på , det ska inte vara omöjligt.

Väl framme vid trailnings platsen så trailar vi båten . Jag frågar om vad jag ska hjälpa till men han sköter det ju snabbare själv än att jag hjälper till.Båten ligger i vattnet och vi sätter fart mot fiske platsen . Gissa om jag är sugen på att en gädda n? Väl framme vid första viken så plockar Johan fram sitt spö som är riggat och klart medans jag riggar ihop mitt spö. För dagen så ska jag prova mig av en ny guide rulle som jag har till gudingarna nu (Penn sargus 4000). Han gör några kast ca 5 st och konstaterar att det är trögt fiske .Men efter 5 minuter så landar han dagens första gädda som är på 80+ cm och det ser ju lovade ut i mina ögen. Jag börjar att kasta då och 15 minuter senare så landar Johan en ny gädda som är större än den första , inget monster men väl en 90+ i alla fall.

Jag nöter på med kastandet undan resultat , men är imponerad av fisket i alla fall . Gäddorna här är ju i mycket bra kondition , starka och feta. båda två är kaffe sugna nu men bestämmer oss att det inte blir någon kaffe förra jag har fått fisk, Jäklar vilken press jag känner nu , Vill ju inte att han ska vara kaffe sugen så länge , Vi kastar vidare men jag får inget mesans johan plockar några mindre gäddor. Men plötsligt så händer det äntligen att jag lyckas få en gädda , Ingen stor men väl en gädda så att vi kan få oss en härlig förmiddags kaffe .Vi pratar mycket om fiske olika beten,metoder  mm. Medans vi petar så imponerar jag av Johan fiske hur duktig han är att fiska gädda

Vi fortsätter att fisk under dagen och Johan rycker flera gäddor plus att vi har en hel del efterföljare fram till båten , Varav en är garantera en 10 plussare som bara följer med till båten . Jag tror att vi landar på 21 gäddor i båten. Jag tar 5 st och Johan 16 st . men vi har ju tappat en hel del gäddor också. Jag  har lovat mig själv att jag kommer att göra om det med mitt eget team eller med Johan nästa sommar men då är jag väl förbered om fisket här. Jag har ju fiskat i många år men det här var bland det roligaste fiske jag har haft på många år , Mäktigt imponerad ,

Jag åker gärna upp med folk för en guidning i dessa vatten om någon skulle vara intresserad av att få sitt livs gädd fiske , Hör gärna ev er då ,  kan även ordna övernattning om det skulle vara så att man behöver det också

Beten  för dagen  som fungerade bra för oss var WOLFCREEK WOLFSHAD och ESOX GEAR CURLY LUCY ROSLAGS PIKES färgen som jag säljer om man skulle vara intresserad av ha en sådan i sin betes väska

Ett stort tack till Johan att man fick följa med på en fiske tur i hans vatten,

Nu närmast så kör jag hårt med guidningar i mina vatten plus ett antal tävlingar i höst . Hör gärna av om lediga tider för att åka ut på en guding med mig efter gädda i Roslagen eller i Mälaren

Skitfiske till er alla tills vi ses

Fler inlägg

Tack för 2020!

Nu har jag kört min sista guidning för 2020.Så vill jag tacka

Roslags Pike 2020

Under lördagen fick jag avbryta de vanliga sysslorna för att vara med